Samhandlingsutvalget mellom kommunene og sykehuset er forankret gjennom "Overordnet samarbeidsavtale" mellom partene.
Utvalget består av kommunalsjefene for Helse og omsorg, klinikksjefer, hovedtillitsvalgte, og brukerrepresentanter. Kommunene og SiV innehar ledelsen av SU hvert annet år.
Mandat
- Følge opp praktiske prioriteringer og strategi lagt av strategisk forum
- Utvikle helhetlige og koordinerte pasientforløp
- Utvikle tydelige ansvars- og oppgaveavklaringer med klare prosedyrer og rutiner
- Koordinere utviklings- og samarbeidsprosjekter
- Utvikle fagarenaer for tjenesteutøvere på begge forvaltningsnivåer, slik at det legges til rette forkompetanse- og erfaringsoverføring og konkret oppgaveløsning fra sykehus tilprimærhelsetjenesten og omvendt
- Samarbeide om kvalitets- og fagutvikling
- Samarbeide om utviklingen av IKT som verktøy i samhandlingen
- Vurdere faglige, administrative og økonomiske konsekvenser av oppgaveendringer knyttet tilsamhandlingsreformen
- Rapportere til strategisk forum etter nærmere angitt plan
Samhandlingsutvalget skal ha en arbeidsform som etterspør og utvikler systematikk i oppgaveløsning og samhandling.
Møteplan og referater 2018
Referat 2017
Referat 2016
Referat 2015
Referat 2014