Aktivitetskalenderen på op.no fra 1. april

På dagen ett år etter at Larvik kommune lanserte aktivitetskalenderen finner du den nå på Østlands-Postens nettsider.

Christina Franksdatter Bøhler og Hanne Jensen Moth
– Kalenderen er tilgjengelig for alle på op.no, om du har abonnement eller ikke, forteller Christina Franksdatter Bøhler og Hanne Jensen Moth i Larvik kommune.

Hanne Jensen Moth er overordnet frivilligkoordinator i Larvik kommune. Sammen med blant annet Christina Franksdatter Bøhler, daglig leder ved Lardal Frivilligsentral, har hun jobbet med kalenderen, som så dagens lys 1. april i fjor.

– Fram til nå har kalenderen kun vært på kommunens nettsider. Vi er kjempeglade for at den nå blir tilgjengelig flere steder, og synlig for enda flere innbyggere, forteller Hanne og Christina.

– Hvem er kalenderen for?

– Den er for både innbyggere og arrangører. Innbyggere og tilreisende som har lyst til å finne på noe, og arrangører - som lag, forening og organisasjoner - som ønsker å markedsføre sine aktiviteter og arrangement.

140 lag og foreninger

I dag er det 140 lag og foreninger og kommunale avdelinger som bruker kalenderen.

– Hva slags aktiviteter og arrangementer?

– Det er alt fra foredrag og strikkekafe til babysvømming og påskeutstilling. Det siste året har vi hatt flere hundre registrerte aktiviteter og arrangementer. Målet er at alle skal finne aktiviteter og meningsfulle fellesskap i kommunen vår!
Unik gratismulighet

Hanne Jensen Moth og Christina Franksdatter Bøhler forteller at de ønsker seg enda flere arrangører

– Kalenderen blir så velfylt og aktuelt som vi sammen lager den!

De påpeker at det er en unik og gratis mulighet til å synliggjøre arrangement, i tillegg til å få nye medlemmer og deltakere i lag, foreninger og organisasjoner.

– Du oppretter bruker via nettsidene våre, det er en enkel prosess, forteller de.

Her kan du se en film om hvordan du registrerer deg

ØP er med på laget

Tonje E. Skjørtvedt er konstituert ansvarlig redaktør i Østlands-Posten. Hun forteller at de har fått mange tilbakemeldinger fra lesere som ønsker å få en oversikt over hva som skjer i kommunen.

– Det har vi stor forståelse for, men det har vært for ressurskrevende for oss å få på plass dette alene. Da Larvik kommune tok kontakt med oss, var vi ikke sene om å si ja til et samarbeid, forteller hun.

Portrettbilde av Tonje E. Skjørtvedt.
Tonje E. Skjørtvedt i Østlands-Posten. Foto: Håvard Wannebo