Inviterer innbyggerne til torget 6. juni

Tirsdag 6. juni er det Hva er viktig for deg-dagen. I Larvik markeres den på sykehjem og andre institusjoner, men for første gang inviterer vi innbyggere, gamle og unge, til torget, for å høre hva som blir viktig for deg i fremtiden.

Bilde av to personer som lytter.
Hva blir viktig for deg når du blir gammel eller syk? Vi vil høre fra innbyggerne i Larvik! Møt opp på torget fra kl. 15.00 til 17.00 .

– Vi håper mange møter opp på torget tirsdag 6. juni fra kl. 15.00 til 17.00, forteller kommunalsjef Guro Winsvold og fortsetter:

– Vi inviterer til en åpen time på torget, hvor du kan ta en “kaffeprat” med helsetoppene i Helse og mestring. Vi skal lytte og spørre hva er viktig for deg når du blir syk eller når du blir gammel. Vi vil vite hva innbyggerne er mest opptatt av, er det for eksempel møteplasser, ernæring, aktiviteter?

– Ung eller voksen, alle innbyggere er velkomne!

Ragne Farmen er prosjektutvikler i helse og mestring, initiativtaker til arrangementet på torget.

– Hvem bør ta turen til torget?

– Ung eller voksen, alle innbyggere er velkomne!

– Hva skjer denne dagen?

– I tillegg til at vi vil høre om hva som er viktig for deg som innbygger, kan du bli kjent med velferdsteknologi og digital hjemmeoppfølging. Du får høre om lavterskeltilbud og nærmiljøsentre i kommunen, du kan møte frivillighetskoordinator og en av kommunepsykologene våre. I tillegg kan du ta en kaffeprat med kommunalsjef Guro Winsvold og virksomhetslederne i helse og mestring, sier Farmen, og legger til at det også blir mulig å få en liten matbit fra Larvik kommunale catering (LKC).

Den nye tjenesteguiden, som gir oversikt over hele spekteret av mulige tilbud, aktiviteter og tjenester kommunen tilbyr, også de som du ikke må søke om innenfor andre kommunalområder, kan du også bli bedre kjent med denne dagen.

– Selve Hva er viktig for deg-dagen er 6. juni, og vi har naturlig nok lagt arrangementet til denne dagen. Selv om det er tidlig ettermiddag, håper vi mange har mulighet til å ta turen!

Program for dagen

Underholdning fra Larvik kulturskole. Ordfører Erik Bringedal ønsker velkommen kl. 15.00.

I Narvesen-kioskene og i glassbodene kan du både komme med innspill og bli kjent med tilbud og tjenester:

• Velferdsteknologi og digital hjemmeoppfølging med helsehjelpen
  • Bli kjent med lavterskeltilbud og nærmiljøsentre i kommunene
  • Møt frivillighetskoordinator Hanne Jensen Moth og kommunepsykolog Catharina Carming Vestmoen
  • Ta en kaffeprat med kommunalsjef Guro Winsvold og virksomhetsledere i helse og mestring
  • Smakebit fra Larvik kommunale catering (LKC)

Hva er viktig for deg-dagen

«Hva er viktig for deg?» har blitt en internasjonal bevegelse og målet med denne dagen er å oppmuntre til flere gode samtaler mellom helsepersonell og pasienter ute i tjenestene.

I år inviterer vi deg som innbygger - ung som gammel - til å møte oss og fortelle hva som blir viktig for deg i fremtiden!

Denne dagen er en mulighet til å stoppe opp og tenke litt over hvordan vi lytter og hvem vi lytter for.