Frist for uttalelse: 20. november 2025
Kommunestyret i Larvik vedtok 17. september 2025 i sak 181/25 å sende forslag til endringer i forskrift om folkevalgtes godtgjørelser ut på høring.
I forslaget til endringer foreslås det å regulere godtgjørelse for inntreden i lederfunksjoner. Leder av utvalg mottar ekstra godtgjørelse for lederfunksjonen. Ved den foreslåtte endringen vil den ekstra godtgjøring som følger med lederfunksjonen bortfalle etter tre sammenhengende fravær.
Det foreslås at den som trer inn i lederfunksjonen skal motta godtgjørelse, for arbeidsoppgavene som følger med å inneha denne funksjonen, slik at det blir en sammenheng mellom godtgjørelsens størrelse og arbeidsoppgaver/arbeidsbelastning.
Dokumenter til høring
Send høringsuttalelse
Du kan sende din høringsuttalelse i skjema her
Send høringsuttalelseeller i e-post til postmottak@larvik.kommune.no, eller i brev til Larvik kommune, Postboks 2020, 3255 Larvik. Høringsuttalelsen bes da merket med referanse til arkivsakID 25/5171.
Kontaktperson
Helga Reutz, telefon 98 23 16 42