Helge Klyve AS nytt miljøfyrtårn

Helge Klyve AS fikk sin Miljøfyrtårnsertifisering av varaordfører Rune Høiseth 28. oktober 2019.

28. oktober fikk entreprenørfirmaet Helge Klyve AS besøk av varaordfører Rune Høiseth, som overrakte beviset på at firmaet nå er sertifisert som miljøfyrtårnbedrift. Helge Klyve AS arbeider aktivt med HMS, det opplyses at det i forbindelse med de store byggeprosjekter i Larviksområdet er utført ca 330 000 arbeidstimer uten skader med fravær (inkludert underentreprenører). Sorteringsgraden for avfall er omkring 90 %, noe som er høyt i bransjen.
Rune Høiseth poengterte i forbindelse med overrekkelsen at det blir lagt merke til hvor godt firmaet arbeider.

Web Helge Klyve As

Om Miljøfyrtårn

Miljøfyrtårn er Norges mest brukte sertifikat for virksomheter som vil dokumentere sin miljøinnsats og vise samfunnsansvar. Å være Miljøfyrtårn innebærer systematisk arbeid med miljøtiltak i hverdagen. Virksomhetene oppfyller krav og gjennomfører tiltak for en mer miljøvennlig drift og godt arbeidsmiljø.

Miljøfyrtårn har tilpassede krav for ulike bransjer og sertifikatet tildeles etter en uavhengig vurdering. Det leveres årlige miljørapporter og hvert tredje år blir virksomheten resertifisert. Sertifikatet er anerkjent av myndighetene ved offentlige innkjøp. Miljøfyrtårnsertifisering skal være lønnsomt, konkret, relevant og enkelt.