Gustavsen Transport nytt Miljøfyrtårn

Gustavsen Transport fikk sin Miljøfyrtårnsertifisering av ordfører Rune Høiseth 12. januar 2018.

Under en tilstelning på Gunnars Verksted i Brunlanes fredag 12. januar 2018 fikk Gustavsen Transport AS overrakt Miljøfyrtårnsertifikat fra ordføreren i Larvik kommune.

På vei mot godkjenning som Miljøfyrtårnbedrift er det gjennomført en rekke miljøtiltak, tiltak som også ofte vil gi økt lønnsomhet - på kort sikt og/eller på lang sikt.

Det være seg reduksjon av tomgangskjøring, opplæring i økonomisk kjøring, fartssperre, kontroll med drivstofforbruk, stort fokus på logistikk/planlegging av transportvirksomheten og et moderne HMS-internkontrollsystem.

Vi gratulerer!

Miljøfyrtårn

Miljøfyrtårn er Norges mest brukte sertifikat for virksomheter som vil dokumentere sin miljøinnsats og vise samfunnsansvar. Å være Miljøfyrtårn innebærer systematisk arbeid med miljøtiltak i hverdagen. Virksomhetene oppfyller krav og gjennomfører tiltak for en mer miljøvennlig drift og godt arbeidsmiljø.

Miljøfyrtårn har tilpassede krav for ulike bransjer og sertifikatet tildeles etter en uavhengig vurdering. Det leveres årlige miljørapporter og hvert tredje år blir virksomheten resertifisert. Sertifikatet er anerkjent av myndighetene ved offentlige innkjøp. Miljøfyrtårnsertifisering skal være lønnsomt, konkret, relevant og enkelt.