Dette skjer med kioskene på torget

Før jul kom fem flotte nye kiosker på torget, inspirert av de gamle Narvesenkioskene. Mange har lurt på hva som skjer med dem. Her gir vi deg svar.

Hvorfor har kioskene stått tomme?

Planen var at kioskene skulle flyttes frem til en plan for drift var på plass. Vi har også jobbet med å få på plass retningslinjer og system for å leie, og i tillegg gjøre nødvendige avklaringer med blant annet byggesaksavdelingen, parkavdelingen og brannvesenet.

Vi jobber også for å sikre kioskene enda bedre.

Etter vi fikk tilbakemeldinger fra Larvik By og andre, ble det bestemt at kioskene skulle bli værende.

Fra når kan jeg leie?

Løsningen for å leie skal være klar i slutten av april. Målet er at kioskene kan brukes fra 2. mai.

Hvordan kan jeg leie?

Det er Servicetorget som har ansvaret for å booke selve torget i dag. De skal også ha ansvar for å leie ut kioskene.

Vi kommer tilbake med informasjon om når og hvordan du kan leie kioskene når løsningen er klar.

Narvesenkioskene På Torget April2023 (2)
Vi gleder oss til å skape mer liv på torget!

Hva skjer videre?

Vi har fått få henvendelser om å leie ut kioskene. Fra denne uka skal Pi-parken ha utstilling av barnetegner.

Kioskene flyttes fra selve torgflaten før 1. mai på grunn av arrangementer. Det blir et prøveprosjekt, for å se hvordan det fungerer. Etter sommeren ser vi for oss et annet oppsett.

Kommer det noen møbler på torget?

Ja! Vi har planer om å få på plass kafémøbler på torget. Målet er at dette skal være klart til 17. mai.

Hvem eier kioskene?

Det er Larvik kommune som eier kioskene som er finansiert av kommunen, Larvikbanken og Statsforvalteren i Vestfold og Telemark.

Har du spørsmål om kioskene kan du ta kontakt med Servicetorget.

Vi samarbeider med sentrumsforeningen Larvik by, og du kan også melde din interesse til dem, send e-post til post@larvik-by.no

Narvesenkioskene På Torget April2023

Det blir liv i de faste kioskene

I tillegg til Narvesenkioskene – som kan flyttes rundt jobber vi med å få på plass nye drivere av de faste kioskene  En driver er allerede på plass, og planlegger åpning i begynnelsen av mai.

Les også: Låner ut gratis kiosker til julemarked

Vi gleder oss til å skape mer liv på torget sammen med Larvik by, innbyggere og besøkende!

Torget i Larvik med både faste og flyttbare kiosker.
En av to drivere til de faste kioskene på torget er på plass.