KOMPIS på Stavernfestivalen

Er du over 28 år? Som festivalkompis kan du bidra til trygghet og trivsel på Stavernfestivalen.

BLI FESTIVAL (1)

Det er ikke avklart om det blir KOMPIS ordning i 2024. Mer informasjon kommer snart.

-----------------------------------------
Larvik kommune er stolt vertskap for Stavernfestivalen - en av Norges største og mest profilerte festivaler.

Sommer, sol, venner og musikk er en uslåelig kombinasjon, men for noen av de yngste kan festivaldagen bli en overveldende opplevelse med lite søvn, mange inntrykk og mye følelser.

Sikkerheten til publikum blir godt ivaretatt gjennom festivalens profesjonelle sikkerhetsopplegg, men vi tror det også er behov for en annen type trygghet.

Noen synlige, trygge voksne som kan være litt KOMPIS.

Derfor søker vi nå mange frivillige «Kompiser» som skal være til stede på festivalen -  med mål om at flest mulig skal ha positive opplevelser på festivalområdet og i campen.

Som KOMPIS skal du være synlig og til stede om noen skulle trenger det. En liten prat, et klapp på skulderen, litt vann og å dele ut solkrem er noen av oppgavene.

Fremfor alt skal du være blid og vennlig!

Som KOMPIS må du jobbe et 5-timers skift. Alle som jobber som KOMPIS mottar et premium dagspass, som er personlig for deg som KOMPIS.

Som KOMPIS skal du

• Skape trivsel på festivalområdet og campen, med fokus på de yngre festivaldeltakerne
  • Bry deg om unge festivaldeltakere ved å være til stede for dem når de trenger det
  • Observere, lytte, gi veiledning og hjelp når unge festivaldeltakere tar kontakt
  • Være edru og rusfri, blid og vennlig
  • Dele ut vann og solkrem
  • Melde fra til nærmeste vakt-/helsepersonell dersom behov

Alle kompiser får utdelt fine blå t-skjorter som gjør dere godt synlige på festivalområdet.

Vilkår

• Jobbe 5-timers skift på festivalområdet
  • Kunne gå ca. 20.000 skritt i løpet av kvelden
  • Aldersgrensen er 28 år
  • Som "KOMPIS" gjelder betingelser og HMS-regler på lik linje med andre frivillige

Slik søker du

• Gå inn på lenken under
  • Beskriv kort hvorfor du ønsker å bli kompis - 4-6 linjer
  • Søknadsfristen er 20. juni.

Når registreringen er fullført vil du først motta en bekreftelsesmail. Når søknadsfristen har gått ut, vil du motta en mail med bekreftelse av vakt og  oppmøtested, samt informasjon om utlevering av t-skjorter og dagspass.

Har du spørsmål - ta kontakt med oss!

Erica Gutterød Dabe
Mail: egd@larvik.kommune.no