Lys langs Langreisa i Bøkeskogen

Tidligere Bøkeskogens og Kilens venner, nå en del av Larvik og Omegns Turistforening, har i anledning 350-årsjubileet til Larvik by lyssatt stien Langreisa i Bøkeskogen.

Gaven ble overrakt til Larvik kommune og ordfører Erik Bringedal torsdag 29. oktoberber 2020. På dagen som også var Turistforeningens 90 års dag.

Ordfører sto for åpningen ved å skru på lyset i skogen. Dermed gikk det fra å være en sammenkomst i mørket, til å være i en behagelig opplyst sti.

Følget bestod av ordfører og giveren (representanter fra Turistforeningen og tidligere Bøkeskogen og Kilens venner), av representanter for utførende ved Larvik kommune, Kaare Mortensen AS, Laugstol AS og lysleverandøren Louis Poulsen.

I anleggsperioden fikk de som jobbet på anlegget mange spørsmål om hva som skulle skje fra brukere av Bøkeskogen. Responsen var svært positiv da de kunne fortelle at det var lyssetting som skulle på plass. Lys har vært savnet på denne stien som går fra Øvre Bøkeligate og opp til resten av Bøkeskogen, som allerede har belyste stier. Dette er hovedinngangen til skogen fra bysentrum, og du kan se opp til Langreisa fra Larvik torg.

Langreisa Hoved