FRIVILLIGHETSUKA: Kompetansepåfyll for lag og foreninger

I uke 5 får frivilligheten en unik mulighet til økt kunnskap og kompetanse.

Untitled Design (11)
Foto: Birgitte Heneide, Frivillighet Norge

Er du frivillig i et lag eller en forening?

Da bør du holde av uke 5 i kalenderen din.

• Du lærer å søke midler til aktiviteter eller utstyr til din forening

• Du får innføring i et verktøy som hjelper deg å rekruttere flere frivillige til forening eller deltagere til arrangement

• Du får vite mer om hvilke medlemsopplysninger din forening kan lagre og oppbevare i følge personvernreglene, - og når bør du egentlig kreve politiattest fra frivillige i foreningen?

• Du får oppdatert kunnskap om hvordan kan vi samarbeide om å ta vare på oss selv og andre i utfordrende situasjoner

• Du blir flinkere på sosiale medier og kommunikasjon

Larvik kommune ønsker å legge til rette for møteplasser der lag, foreninger og organisasjoner kan delta på samlinger og kurs med temaer som frivilligheten selv har ønsket seg.

Sammen med idrettsrådet og kulturrådet arrangerer derfor Larvik kommune for første gang Frivillighetsuka.

Kursene og foredragene disse dagene er en unik mulighet for frivilligheten til å få nyttig informasjon og kompetansepåfyll.

Her er vårt spennende program hvor alt selvsagt er gratis!

MELD DEG PÅ KURSENE HER!

Tirsdag 30.januar

1. Hvorfor og hvordan gjøre søknaden enkelt og kort?

Anders A. Vik gir deg tips om tilskuddsordninger, nyttige råd om søknaden og belyser mulighetene som ligger i de over 47 milliarder kronene som fordeles hvert år.  Anders driver rådgivingsselskapet BOJL og er en av de mest brukte kursholderne innen dette tema.

2. Kl 19-19.30, Sliperiet kulturverksted. Pause

3. Budsjett og rapportering.

Anders A. Vik gir deg veiledning og tips om hvordan bygge opp et budsjett og rapportere i etterkant. Han snakker også om samarbeidspartnere, nettverk og media.

Onsdag 31. januar

1. Presentasjon v/ Vestfold og Telemark idrettskrets, og kommuneadvokatene

2. Kl- 19-19.30, Sliperiet kulturverksted. Pause

3. Ønsker du å bo i et godt lokalsamfunn, der vi bryr oss om hverandre? Hvordan kan vi samarbeide om å ta vare på oss selv og andre i utfordrende situasjoner?

Lokal frivillig beredskap og kommunens beredskapssjef deler perspektiver og erfaringer.

Torsdag 1.februar

1. Har din forening ønske om flere medlemmer som kan bidra som frivillige, eller som deltakere på arrangementer eller i aktiviteter?

Frivillighet Norge har utviklet en ny, gratis veileder som kan være et godt verktøy for å lykkes!
    Lær verktøyet av Frivillighet Norge v/Jørgen Lysa.

2. 19.00-19.30, Sliperiet kulturverksted. Pause

3. Tips og triks presentert av en lokal forening og kommunens kommunikasjonsavdeling