Camilla er den nye Bølgen-lederen

Camilla Svendsen (37) har takket ja til jobben som ny daglig leder ved Bølgen kulturhus.

Camilla Svendsen

Svendsen er i dag avdelingsleder i Larvik kommune i avdeling kultur, idrett og fritid, og har hovedansvar for kultur og fritid, og 30 medarbeidere.

– Jeg er utrolig takknemlig for å bli gitt denne muligheten og for de fantastiske lærerike årene i kulturavdelingen.

Hun forteller at hun gleder seg til å være med på å videreutvikle Bølgen og kulturtilbudet i Larvik sammen med de dyktige ansatte i kulturhuset.

37-åringen begynner i jobben etter sommeren, og sier hun ser fram til å se kulturlivet myldre igjen etter lang tid i pandemi.

– Bølgen er en viktig kulturinstitusjon som er en møteplass for alle, samtidig som det til enhver tid skal være et aktuelt hus som byr på et mangfold av kunst- og kulturopplevelser.

Stillingen ble utlyst i februar. Det var 29 søkere til stillingen, 14 menn og 15 kvinner. Andreas Gilhuus hadde sin siste arbeidsdag i mars, etter 12 år som daglig leder.

Prosjektleder for byjubileet

Fra januar 2020 til desember 2021 var Svendsen prosjektleder for Vi350, Larviks byjubileum.

Hun har en bachelor i estetiske studier, har prosjektledelse i kultur, toårig fagskole og har et årsstudium i kommunikasjon ved Universitetet i Agder.

Siden 2017 har Svendsen vært styreleder for Miniøya barnefestival i Oslo.

– Har klare mål og visjoner

– Camilla har klare mål og visjoner for formidlingen av kulturhuset, og har som intensjon å bygge videre på det som er gjort med tålmodighet. Hun er opptatt av å gjøre mer for mindre, og har god forståelse for og erfaring med økonomistyring, sier styreleder Erik Larsen i Larvik Kulturhus Bølgen KF om den nye daglige lederen.

Han forteller også at Svendsen er opptatt av å forvalte det offentliges midler og ressurser, med det hun sier er et stort og viktig samfunnsansvar.

– Hun fremstår som engasjert, målrettet og svært strukturert, og styret er svært fornøyd med at hun har takket ja til stillingen.

Camilla Svendsen Foto Erik Larsen