Tiltaksnivå 5B fra midnatt

Formannskapet har vedtatt en lokal forskrift med strenge tiltak. I tillegg innføres tiltaksnivå 5B fra midnatt natt til 22.mai.

Den lokale forskriften som ble vedtatt er allerede iverksatt og gjelder til og med 3. juni.

Tiltak i lokal forskrift

Den lokale forskriften inneholder følgende tiltak:

• Besøk i eget hjem
    • Forbud mot flere enn 5 personer på besøk i privat hjem, hage eller hytte. Personer som er helt eller delvis vaksinerte eller som har hatt covid-19 skal regnes med i antallet på 5.
  • Fritidsaktiviteter og breddeidrett
    • Stans i all organisert fritidsaktivitet og breddeidrett innendørs. Forbud mot å organisere og delta i aktivitet der 1 meter avstand ikke kan overholdes for personer over 20 år. Organisert trening for toppidrettsutøvere er likevel tillatt både inne og utendørs.
  • I tillegg er påbud om munnbind regulert i egen forskrift

Tiltaksnivå 5B

Etter anbefaling fra Helsedirektoratet, Folkehelseinstituttet og statsforvalter har regjeringen besluttet å innføre tiltaksnivå B for Larvik fra midnatt, natt til lørdag 22. mai, til og med 3. juni.

Se oversikt over hva som gjelder på tiltaksnivå 5B her

Pressemelding om innføring av regionale tiltak for Larvik kommune fra regjeringen