Flytting til Herregården og Gamle Mesterfjellet skole

VERKET skal flyttes! VERKET blir en del av prosjektet Akantus når vi flytter sammen med Larvik museum inn i Gamle Mesterfjellet skole.

Vi redder unik historie

Om ikke lenge starter renoveringen av Gamle Mesterfjellet skole, og der står det mye skatter som vi ønsker å ta vare på til innflytting i nye lokaler. Håkon og en gjeng medlemmer har gått gjennom hele bygget og samlet, demontert og sikret flere unike skatter som skal gjenbrukes når vi flytter inn i nyrenoverte lokaler.

Gamle nedtrekkskart på skolen
Skap som står åpne
Gammel bordvev

Sommer i Herregården 2024

Vi brukte våren til å skape små og store kunstverk av tekstil, tre eller maling. VERKET og Larvik museum flytter snart sammen, og mens vi venter inviterte Larvik museum oss til å pimpe opp / lage bykunst på sikkerhetsgjerdene som vi satt opp rundt Herregården i sommer. Installasjonen står til høstferien, så det er fortsatt mulig å besøke området.