Foredrag i Bølgen - Å leve med utfordringer

Torsdag 3. oktober kommer psykologspesialist Kari Frank til Bølgen. Brukerorganisasjoner og Larvik kommune er arrangør.

Å leve med utfordringer er litt som høst i lufta, noen ganger føles det kaldt og forblåst, mens andre ganger kan jeg nyte den klare lufta og fargene på trærne!

Kari Frank er psykologspesialist og har vært terapeut i 20 år. Hun har jobbet mest med folk som har kroniske utfordringer og med familiene deres. Kari har et brennende engasjement for å bringe psykologien ut til folk der de lever og bor, til hjelp i hverdagens opp- og nedturer.

Som psykolog har hun i alle disse årene holdt foredrag om å leve med utfordringer uten å formidle egne erfaringer med sykdom i tidlige år. Når hun nå skal holde foredrag i kommunen hun selv vokste opp i, blir det kanskje unaturlig å omgå det. Hun har skrevet selvhjelpsboka «Du ser jo så godt ut! Kronisk sykdom bak fasaden», mye basert på det klienter har lært henne.

Temaet «motstandskraft» har vært en rød tråd i Kari Franks formidling. Mestring, mening og tilhørighet er sentralt også denne høstkvelden i Bølgen. Å leve med utfordringer spenner videre enn til sykdom og diagnoser. Det handler om sammenhenger mellom biologiske, psykologiske, sosiale og samfunnsmessig aspekter. Hvordan vi i blant kan bli overmannet av grått høstvær og andre ganger gleder oss desto mer over de klare høstfargene.

Kjøp billetter

Tid: Torsdag 3. oktober kl. 19.00