Ny avis - Larvikids junior

Endelig er den her, avisa du ikke visste du savnet - nemlig Larvikids junior. Vi håper denne avisa skaper leseglede og trivsel for alle barn i Larvik kommune i en tid der vi ikke kan være sammen slik vi vanligvis bruker.

Larvik er blitt en språkkommune. Det betyr at barnehager og skoler har et spesielt fokus på språk og språklige aktiviteter.  I disse dager produseres det mange digitale tekster i skolen. Noen av disse tekstene får nå muligheten til å bli publisert i Larvikids junior. Vi ønsker oss også at barn i barnehagealder kan tegne, male og bidra med sine tanker om temaer i avisa.

Neste utgave av avisa skifter navn til Larvikids junior.

Til foresatte

Dette kan være greit å vite:

1. Foresatte må gi godkjenning av arbeider som barna ønsker å få publisert i avisen.
  2. Bilder av barn kan publiseres dersom bildene illustrerer det de skriver om. Barn og foresatte må godkjenne bilder som sendes til redaksjonen.
  3. Dersom responsen i barnehager og skoler blir stor, samler vi stoffet til nytt nummer.

Hva kan barna skrive og illustrere om?

Det er tre hovedoverskrifter:

• Folkehelse og livsmestring
  • Demokrati og medborgerskap
  • Bærekraftig utvikling

Hvordan sende inn tekst?

Neste frist for å sende inn bidrag er fredag 8. mai kl. 12:00.
Foreldre med barn hjemme kan sende bidrag til barnehagen dagen før. Barnehagen formidler videre til avisredaksjonen.

Hvor finner jeg avisa?

Avisen finner du her https://junior.larvikskolen.no/.