Bli varslet om tømming

Innhold

"Min Renovasjon" er en app hvor du kan angi din adresse og dermed få varsel om når vi henter det kildesorterte avfallet hos deg. 

Renovasjonsappen «Min Renovasjon» er nå tilgjengelig for deg.  Her kan du få varsel før hentedager rett på telefonen, i tillegg til informasjon om åpningstider på gjenvinningsstasjonene og sorteringsguide. 

Med den nye appen kan du få et varsel kvelden før hentedagen slik at du blir minnet på å sette ut plastsekken, gå ut med avfallet før tømming eller trille fram beholderen

Innbyggerne i Vestfold er blant de beste i landet til å kildesortere, og er opptatt av å gjøre en god sorteringsjobb. Likevel er det et forbedringspotensial, også her i Vestfold.
I appen finner du informasjon om hvordan avfallet skal sorteres. I tillegg kan du enkelt få oversikt over åpningstider og informasjon om gjenvinningsstasjonene, kart over miljøstasjoner for farlig avfall. I deler av Sandefjord og Larvik kommune er det også returpunk for glass- og metallemballasje, som du nå enkelt kan finne i kartet i appen.

Slik gjør du det

1. Last ned appen fra Google Play eller App Store
2. Velg kommunen din
3. Legg inn adressen din, og søk den opp.
4. Aktiver varsling: gå inn på tømmekalender, og aktiver varsling slik at du får beskjed på mobilen før vi henter avfallet hos deg. Velg ønsket varslingstidspunkt. Varslingen er gratis.

Hva hentes når?

Du får også vite hvilken type avfall som hentes på hvilke dager, og du kan sette varsler på mobilen din for å få beskjed når det er på tide å sette frem dunken.

Kart med returpunkter

Det er også kart som viser nærmeste returpunkter for glass/metall og klær.

Tilbakemelding

I Larvik kommune er det også mulig å melde tilbake hvis for eksempel avfallet ikke er hentet. Dette gjøres også i appen. 

Hvordan blir meldingene behandlet ?

  • Henvendelser som gjelder at avfallet ikke er blitt hentet. Vil bli utbedret i løpet av 3-4 virkedager. Dersom det skyldes feilsortering/avvik vil abonnenten få en meldingslapp eller bli kontaktet.
  • Henvendelser som gjelder manglende utlevering av poser/sekker. Vil bli levert ut på neste tømmedag. Vi oppfordrer folk til å fortsette å knyte en pose på avfallsbeholderen, så leverer renovatøren ut en ny rull med en gang.
  • Endring av abonnement vil bli utført ved at gammel beholder tas inn og det plasseres ut en ny. Dette vil bli utført i løpet av 7-10 virkedager.
Last ned til Android Last ned til iPhone Last ned tiI iPad
Til toppen