Bestille og avbestille tolketjeneste

Innhold

Tolketjenesten i Larvik tilbyr tolketjenester, både muntlige og skriftlige, til det offentlig og private.

Hvem kan bestille?

Våre tjenester er rettet mot private oppdragsgivere og alle kommunale instanser, fylkeskommunale og statlige instanser som har juridisk ansvar for å sikre en forsvarlig kommunikasjon enten skriftlig eller muntlig.

Det er den offentlige parten eller privat oppdragsgiver som kan bestille tolk.

Hva kan vi tilby

  • Tolking for alle som trenger tolk
  • Oversettelse av dokumenter og informasjonsmateriale
  • Opplæring og veiledning av tolker
  • Opplæring og veiledning av tolkebrukere i kommunikasjon via tolk

Når må jeg bestille?

Vi anbefaler at bestillinger legges inn så fort behovet for tolketjenester dukker opp og det bør skje minimum to dager før oppdraget.

Vi forstår at det i enkelte tilfeller vil være behov for akutte bestillinger og raske avklaringer. Da er det best å ta direkte kontakt på telefon 33 17 38 61.

Bestille tolk

Har du bestilt tolk hos oss før?

Gå til bestillingsportalen vår. Brukernavnet er din e-postadresse. Har du glemt passord kan du klikke på glemt passord i åpningsbildet for å få tilsendt nytt passord.

Bestille tolk første gang?

  • Bestill via elektronisk skjem. NB! Ikke bruke dette skjemaet dersom du allerede har brukerprofil.
  • Bestill ved å ringe oss på telefon 33 17 38 61, mellom kl. 09.00-15.00 på alle virkedager, unntatt onsdager.
  • Bestill ved å sende oss en e-post til: tolkebestilling@tolklarvik.no

Hva skjer når jeg har bestilt?

Vi legger bestillingen inn i bestillingsportalen og registrerer deg som bestiller. Du mottar en bekreftelse på bestillingen, og får tilsendt ditt personlige brukernavn, engangspassord og lenke. Dette må du bruke ved alle fremtidige bestillinger som du skal legge inn.

Du må bytte engangspassord første gang du logger inn. 

Godkjenning av utført tolkeoppdrag

Du som bestiller skal godkjenne tolkeoppdraget så snart som mulig etter at oppdraget er avsluttet. Du gjør dette ved å følge linken du får tilsendt automatisk etter avsluttet tolkeoppdrag.

Din godkjenning av utført oppdrag erstatter underskrift på tolkens timeliste og er viktig bl.a. for at tolken skal få riktig vederlag.

Avbestille tolk

Avbestilling av tolkeoppdrag skal skje 48 timer (to virkedager) før oppdragtidspunktet. Oppdrag avbestilt etter fristen blir fakturert for reservert tid.

Til toppen