Videregående norsk/B2

Få studiekompetanse via videregående eksamen i norsk eller B2. Et tilbud for deg med kort botid i Norge.

Rødt Nivå 733X412

Videregående norsk/B2

Larvik Læringssenter tilbyr deltakere med kort botid et kurs som kombinerer undervisning i videregående norsk og B2. Har du bodd mindre enn 6 år i Norge og trenger studiekompetanse i norsk, er dette kurset for deg!

Kursinnhold

Læreplanene det undervises etter er "Læreplan i norsk for språklige minoriteter med kort botid i Norge – videregående opplæring (NOR9-04)" og «Læreplan i norsk og samfunnskunnskap for voksne innvandrere». Med utgangspunkt i disse planene, har Larvik Læringssenter laget en lokal læreplan for kurset.

I all undervisning har vi et norsk som andrespråksperspektiv. I tillegg fokuseres det på å bruke flerspråklighet som ressurs. Lærerne som underviser denne klassen er lektorer i norsk, og har norsk som andrespråk i fagkretsen. Hos oss har vi kvalifisert personale, slik at kompetansen er sikret.

Eksamen i videregående norsk og Norskprøven har fokus på ulike ferdigheter. Videregående norsk er i hovedsak en fagtest, mens norskprøven en språktest.

Deltakerne på dette kurset får også tilbud om relevant praksis en til to dager i uken.
Det tilbys også karriereveiledning fra våre profesjonelle rådgivere.

For å kunne bestå eksamen på ett år, bør deltakerne være på et B1-nivå i alle de fire ferdighetene ved oppstart. Resultater fra Norskprøven eller en test på skolen vil kvalitetssikre dette. Betaling for muntlig og skriftlig eksamen vil komme i tillegg.

Søk plass på videregående norsk/B2 Søk voksenrett

Organisering

Antall semester: 2 semester
Undervisning: Klasseromsundervisning mandag, tirsdag og onsdag. Praksis/studiedag torsdag og fredag