Innvandrerrådet har 7 medlemmer og 7 varamedlemmer.
Hva er innvandrerrådet?
Innvandrerrådet har en rådgivende rolle for innbyggere, administrasjon og det politiske miljøet. Medlemmene i innvandrerrådet er folkevalgte, det vil si at de er valgt for å presentere innvandrerne i Larvik kommune og har rett til å uttale seg i saker som berører dem.
Møteplan og medlemmer
Hva gjør rådet?
Rådet møtes i forkant av møtene i kommunestyret. Rådet behandler politiske saker som berører personer med innvandrerbakgrunn i Larvik.
Rådets medlemmer kan også drøfte saker som de selv opplever som viktige og aktuelle. Det rådet blir enig om skrives i møteprotokollen. Når sakene skal behandles videre i utvalg, formannskapet, kommunestyret, så kan medlemmene der lese hva innvandrerrådet har blitt enig om i de forskjellige sakene. På denne måten kan innvandrerrådet være med å påvirke politiske avgjørelser i Larvik.
Alle rådets møter er åpne for publikum. Ved digitale møter legges det ut opptak på kommunens nettside i etterkant av møtene.
Hvem sitter i innvandrerrådet?
Innvandrerrådet har 7 medlemmer og 7 varamedlemmer. Medlemmene er nominert fra ulike innvandrermiljøer og fra de politiske partiene. Alle medlemmene er oppnevnt i kommunestyret, og sitter i rådet gjennom hele kommunestyreperioden på 4 år. Varamedlemmene innkalles ved forfall og behov.
For å sikre tett dialog med kommunen og at rådets medlemmer får relevante saker til behandling har kommunedirektøren en representant tilstede på møtene.
Kommunedirektørens representant forbereder møtene og fører protokoll i etterkant.
Kontakt
- Eliza Maria Gudem, utvalgsleder, telefon 95 90 42 18, e-post: eliza.maria.gudem@larvik.kommune.no
- Helene Gutterød Huseby, kommunedirektørens representant, telefon 46 65 06 29, e-post helene.huseby@larvik.kommune.no