Totalrenovering av brygga på Bjønnes

Arbeidet med totalrenovering av den kommunale brygga på Bjønnes er i gang. Dette blir et løft for hele området.

Den kommunale brygga er nå stengt av og vil være det i hele anleggsperioden. I midten av juli åpner derimot en oppgradert og flott brygge til bruk for alle.

Det er mye arbeid som skal legges ned på brygga, men ventetiden er vel verdt det. Hele området får et stort løft som kommer innbyggere og turister til gode.

- Dette kommer til å bli knallfint, og hele området vil bli langt mer attraktivt, sier Sune Hansen i kommunalteknikk.

web_ny-brygge.jpg

Hele overflaten av brygga vil rustes opp. Det skal støpes nytt dekke og kant mot sjøen. Det skal også støpes nye trapper og settes opp rekkverk til disse. Hele fronten vil dekkes av treverk og dermed forskjønne hele brygga.

Ytterst på brygga blir det også satt opp nytt stupebrett. Det vil bli lagt ny asfalt på veien og strømkablene som i dag går luftveien mellom lyktestolpene vil legges ned i bakken.

- Området vil være stengt i anleggsperioden, men arbeidet vil kun foregå dagtid på hverdager. Noe støy vil det nok bli, men resultatet vil veie opp for de små ulempene underveis i arbeidet. I midten av juli kan folk ta brygga i bruk igjen og da i helt ny drakt, sier Hansen.

web-trapp-kvadrat.jpg