Dette er vinnerbildet: – Det var ikke forventet

I forbindelse med kommunedelplanen for naturmangfold dro vi i gang med en fotokonkurransen i midten av april. Onsdag 15. mai tok konkurransen slutt og nå er vinnerbildet trukket ut!

Vinnerbilde kommunedelplan for naturmangfold - foto Monica Klingenberg
Vinnerbildet er av en sopp i Bøkeskogen og er tatt av Monica Klingenberg.

– Det var ikke forventet å vinne, men selvfølgelig kjempemoro, sier vinneren av fotokonkurransen, Monica Klingenberg.

Vinnerbildet var ett av totalt 216 bidrag som ble sendt inn til konkurransen. Ut av disse var det mange gode kandidater, men spesielt en ting skilte seg ut hos vinnerbildet:

– Det som er så kult med vinnerbildet er artsmangfoldet. Du kan se en sopp med insekt på toppen, i tillegg til spindelvevet, sier prosjektleder for kommunedelplanen, Hanne Holmen.

Bildene ble anonymisert før vinnerbildet ble stemt frem av en jury.

Flere bilder vil bli brukt i kommunedelplanen

Som vinner av konkurransen stikker Monica av med et gavekort på 1200 kroner på Bølgen kulturhus, i tillegg til at bildet kommer på førstesiden av kommunedelplanen for naturmangfold.

Prosjektlederen forteller at selv om det kun har blitt trukket ett vinnerbilde, har flere bilder blitt trukket ut til å være med i planen.

– Du skal ikke se bort i fra at ditt bildet dukker opp et sted, avslutter hun.