Hackathon i Vestfold - Telemark 2019

Vil du delta og bidra til hackathon i Larvik 12. - 13. september i regi av Larvik kommune, Webstep, Google m.fl.?

Hackathon Sliperiet 2019 770x433.jpg

Er du utvikler/programmerer som enten jobber for deg selv, har startet virksomhet eller arbeider i et større selskap? Ønsker du å bruke åpne data til å løse fremtidens utfordringer?

I forbindelse med Larvikbankens innovasjonsseminar arrangerer Larvik kommune sammen med Webstep et hackathon med fasilitert samskaping mellom offentlige og private utviklingsressurser. Du får først inspirasjon og faglig påfyll som deltager på Larvikbankens innovasjonsseminar torsdag 12. september.

Påmelding til Hackatonet og påmelding til Larvikbankens innovasjonsseminar (obligatorisk)

Ved å melde deg på Hackatonet får du delta på Larvikbankens innovasjonsseminar og Hackatonet til en hyggelig pris på 1250 kroner.

Tid og sted for Hackathonet

• Oppstart 12. september kl. 15.00 på Sliperiet kulturverksted, Hammergata 15, 3264 Larvik (5 min gange fra Bølgen Kulturhus, hvor innovasjonsseminaret er).
  • Avslutning 13. september kl. 14.30 med presentasjon av løsninger i Bølgen Kulturhus.

Aktivitet

Under Hackatonet vil du kunne arbeide med utvikling/programmering med utgangspunkt i åpne, tilgjengelige, offentlige data sammen med kommune, næringsliv og andre utviklere. Her vil du kunne bidra til å utvikle nye, smarte digitale løsninger for kommunens innbyggere. Det vil bli gitt oppgaver med utgangspunkt i reelle problemstillinger og data som er tilgjengelige for alle.

Sliperiet vil være åpent og tilgjengelig så lenge deltagerne selv ønsker i tiden Hackatonet pågår. Det stilles godt nettverk, Google Credits, veiledning og oppfølging samt forfriskninger til disposisjon for deltagerne.

Oppfølging av deltagere

Larvik kommune vil sammen med ressurser fra WebStep, Google og Telenor følge opp deltagerne gjennom prosessen fra idé til løsning.

Premiering

Deltakerne vil bli organisert i grupper som jobber parallelt med løsningsutvikling. Det vil bli interessante premieringer for vinnergruppene på innovasjonsseminaret.

Deltagere

Målgruppen for hackatonet er utviklere fra Vestfold- og Telemarksbaserte virksomheter, startups og studentmiljøer.