Pasient- og brukerombudet skal arbeide for å ivareta pasientens behov, interesser og rettsikkerhet overfor helsetjenesten, og for å bedre kvaliteten i helsetjenesten.
Du kan henvende deg til pasient- og brukerombudet når du trenger råd og informasjon om rettigheter. Du kan også få hjelp til å benytte klageretten, søke råd om pasientskadeerstatning, eller bistå som konfliktløser i dialog mellom deg som pasient/bruker og tjenestestedet. Våre tjenester er gratis, og vårt arbeid er hjemlet i pasient- og brukerrettighetsloven.
Det finnes pasient- og brukerombud i hvert fylke, og for Vestfold og Telemark kan du ta kontakt slik:
Kontakt
Pasient- og brukerombudet i Vestfold og Telemark, kontor Tønsberg
Postadresse: Postboks 212 Skøyen, 0213 Oslo.
Telefon: 33347790
E-post: vestfold@pasientogbrukerombudet.no (sensitive opplysninger bør ikke sendes på e-post)
Besøksadresse: Storgaten 35, 3126 Tønsberg.