Sorgstøtte etter dødsfall

Få støtte og hjelp når din samboer eller ektefelle har gått bort. Sorggruppa er for deg mellom 25 og 55 år.

- Sorg er ikke sykdom. Det er en naturlig og sunn reaksjon på å miste en du er glad i, forteller Tone Sørum, som er kreftkoordinator i kommunen.

Sorg tar tid, mye lengre tid enn omgivelsene og du selv kanskje tror. Da kan det være godt å komme sammen med andre som har opplevd noe av det samme som deg.

Våren 2024 er det sorggrupper på Humanismens Humanismens hus i Tønsberg. Adressa er Møllegata 12.

• torsdag 11. januar
  • torsdag 25. januar
  • torsdag 8. februar
  • torsdag 22. februar
  • torsdag 7. mars
  • torsdag 21. mars

Møtene varer fra kl. 18.30 til 20.30. Det blir enkel servering.

Illustrasjosnbilde av personer som sørger.
Sorg er en naturlig og sunn reaksjon på å miste en du er glad. Våren 2024 kan du delta i sorggrupper.

Vi reagerer forskjellig

Noen gråter mye, andre lite. Noen snakker om tapet til alle, noen vil helst være alene. Noen blir sinte, noen veldig aktive og andre vil bare sove.

Andre stikkord for sorg:

• Tretthet
  • Ensomhet
  • Konsentrasjonsvansker
  • Hukommelsesproblemer
  • Sårbarhet - blir lett såret over det andre sier eller gjør

Påmelding

Du melder deg på ved å sende en e-post til

• Ellen Sandum (Humanistisk forbund), på e-post ellen@sandum@human.no eller telefon 96 00 47 49

eller

• Tonje E. Steffensen (Den norske kirke), på e-post ts359@kirken.no eller telefon 90 23 50 26.

Når du melder deg på blir du kontaktet innen kort tid for mer informasjon.

Sorggruppene er livssynsåpent, og ditt livssyn, tro, ikke-tro og din tvil respekteres.

Sorgstøttegruppene er et samarbeid mellom Kreftforeningen, Den norske kirke, Human-Etisk forbund, Sykehuset i Vestfold, Tønsberg kommune og Larvik kommune.