Blir ny kommunalsjef for økonomi og finans

Atle Willems (51) er ansatt som ny kommunalsjef for økonomi og finans i Larvik kommune.

Atle Willems Portett

Larvik kommune står foran store økonomiske og strategiske utfordringer. Det er viktigere enn noensinne med god økonomistyring og sterkt budsjettstrategisk arbeid for å lykkes.

– I rekruttering av ny kommunalsjef har det derfor vært vektlagt at kandidaten må like utfordringer, evne å se det store bildet og tenke langsiktig og helhetlig samtidig som man forstår detaljene, forteller kommunedirektør Gro Herheim.

– Har solid faglig bakgrunn

Ansettelsesrådet har etter en omfattende prosess enstemmig innstilt Atle Willems til oppdraget, og han har i dag takket ja til å bli kommunalsjef for økonomi og finans.

– Jeg gleder meg stort til å få Atle inn i vår ledergruppe, og som samarbeidspartner for våre folkevalgte og tjenester. Han har en meget solid faglig bakgrunn og god erfaring fra kommunal sektor. I tillegg er hans kapasitet til analyse og kommunikasjon uvurderlige for oss. Atle vil bidra til at vi lykkes som lag, sier Herheim.

Starter høsten 2023

Atle Willems er utdannet innen finans og har bakgrunn fra stillinger innen økonomistyring og ledelse i England og Norge. Han jobber i dag som rådgiver i økonomi- og virksomhetsstyring i Larvik kommune, hvor han har vært ansatt siden 2017. Han overtar stillingen etter dagens kommunalsjef Paul Hellenes høsten 2023.

– Jeg gleder meg til å starte i den nye rollen, og ser spesielt frem til å bidra til at vi løser de økonomiske utfordringene vi har foran oss på en best mulig måte for Larviks innbyggere, sier Atle Willems.