Feil på enkelte avtalegiroer - kommunale avgifter

400 fakturaer med avtalegiro har blitt sendt til feil mottaker. Kravene er nå trukket tilbake, og vil bli sendt ut igjen i god tid før forfall.

Untitled Design (6)

Larvik kommune sendte forrige uke ut 22500 fakturaer på kommunale avgifter.

Grunnet en teknisk feil i våre systemer, har 400 avtalegiroer i nettbanken gått til tidligere avtalegiro-mottaker for eiendommen.

For å rette opp i dette, måtte Larvik kommune trekke tilbake samtlige krav på avtalegiro (8700 stk).

Det vil bli sendt ut nye avtalegirotrekk før forfallet 10. desember.

En del kunder som har e-fakturavarsel på avtalegiro, kan oppleve at det i nettbanken nå ligger to varsler. Kundene kan se bort fra det første varselet. Det er kun den siste avtalegiroen som er sendt ut som blir trukket ved forfall.

Kunder med avtalegiro trenger ikke å foreta seg noe - bare vente på nytt krav i nettbank.

Dersom noen har blitt trukket feilaktig på avtalegiro, vil dette tilbakebetales innen kort tid.

Vi beklager denne feilen.