Betal regninger fra kommunen med avtalegiro eller efaktura

Gjør det enklere for deg selv og opprett AvtaleGiro eller eFakturaavtale for betaling av faste utgifter fra kommunen.

Larvik kommune sender ut et betydelig antall fakturaer i løpet av et år. Mange av disse fakturaene sendes ut som papirfaktura. Kommunen har fokus på lave kostnader, og ønsker så mange som mulig over på eFaktura eller AvtaleGiro.

Slik oppretter du ny avtale

Den enkle metoden

• Når du betaler en regning i nettbanken din til en som tilbyr AvtaleGiro og/eller eFaktura vil du få spørsmål om du vil betale med AvtaleGiro eller eFaktura til denne mottakeren neste gang. Dermed er det bare å si ja takk!
  • For å gjøre det enklere for deg kan du la banken opprette nye eFaktura-avtaler automatisk. Du kan når som helst slå av automatisk innmelding.

Den aktive metoden

• Notér ned KID-nummer/eFaktura-referanse til den du ønsker AvtaleGiro og/eller eFaktura fra. Dette finner du på siste regningen du har mottatt. Logg deg inn i nettbanken, finn frem til AvtaleGiro og eFaktura, og søk etter ønsket betalingsmottaker fra Meld inn ny avtale. I registreringen får du bruk for KID-nummeret/eFakturareferansen.