Godkjennes som trafikksikker kommune på ny

I forrige uke kunne representanter fra Trygg Trafikk overrekke den gode nyheten – Larvik regodkjennes som trafikksikker kommune!

Regodkjenning Trafikksikker Kommune 2
Representantene fra Trygg Trafikk Elin Agdestein Gran og Tor Egil Syvertsen kunne gratulere leder av trafikksikkerhetsutvalget i Larvik kommune, Hanne Øyen Herland, med nok en godkjenning.

Torsdag 16. mai ble Larvik regodkjent som trafikksikker kommune, tre år etter første godkjenning i 2021. Dette betyr at Larvik er en trafikksikker kommune i tre nye år - frem til ny regodkjenning i 2027.

Representanter fra flere ulike avdelinger var til stede i godkjenningsmøtet, der i blant kommunalsjef for Eiendom og teknisk drift, Jan Olav Vagle.

– Nå kan vi glede oss over å ha blitt regodkjent. Det gjør at vi får tilgang på de ressursene som Trygg Trafikk og fylkeskommunen stiller til disposisjon for trafikksikkerhetsarbeidet i kommunen, som opplæringsmateriell, veiledning og økonomisk støtte, sier han.

Vagle legger til at han er veldig fornøyd med hvordan ulike ledd i kommunen jobber med trafikksikkerhet.

Nominert til årets trafikksikkerhetskommune 2024

For å bli godkjent som trafikksikker kommune er det en rekke kriterier som må oppfylles. Både på tvers av kommunen og spesifikt for ulike avdelinger.

Det var Tor Egil Syvertsen fra Trygg Trafikk som hadde gleden av å overrekke den glade nyhet.

Syvertsen mener at Larvik kommune er et prakteksemplar på flere områder, og har selv nominert Larvik til «Årets trafikksikkerhetskommune 2024».

Spesielt fornøyd er Sivertsen med mobilitetsplanene til barnehager og skoler i kommunen:

Trygg Trafikk Logo

Mobilitetsplanene til Larvik kommunes barnehager og skoler er unike. Det tror jeg ingen kan matche dere på.