Vil du bli lærling hos oss?

Bli lærling og ta fagbrev ved Larvik største lærebedrift. Søknadsfrist er 1. mars!

Lærlinger i Larvik kommune
I dag har vi ca. 60 lærlinger i kommune. De synes vi er supergode, men til høsten trenger vi påfyll av nye. Helsefagarbeider, barne- og ungdomsarbeider, service og administrasjon, IKT eller ernæringskokk, mulighetene er mange!

Larvik satser på lærlinger!

Som lærling får du en fagutdanning gjennom lønnet praksis, bred erfaring og en god start på arbeidslivet. Vi kan tilby deg gode læreplasser med engasjerte veiledere, fagdager og andre samlinger.

I dag har vi fem ulike fagbrev du kan ta som lærling:

• Service- og administrasjonsfaget
  • Informasjonsteknologi
  • Barne- og ungdomsarbeiderfaget
  • Helsearbeiderfaget
  • Ernæringskokkfaget

Bli kjent med noen av lærlingene i Larvik kommune!

Fem gode grunner til å bli lærling

1. Lønn. Du får lønn under utdanning, slipper studielån, og kan komme raskere inn på boligmarkedet. Lønnen for lærlinger utgjør en startlønn for fagarbeider, 415 300 kroner, fordelt over læretiden.
  2. Erfaring. Du vil tenke mer praktisk, lærer deg å jobbe selvstendig.
  3. Nettverk. Du bygger nettverk tidlig, du får mulighet til å møte mange med arbeidserfaring.
  4. Raskt inn i arbeidslivet. Det er gode muligheter for å få fast jobb, arbeidserfaring er alltid en fordel når du søker jobb.
  5. Mange muligheter for videreutdanning. Du kan ta påbygging til generell studiekompetanse etter læretida, du har krav på skoleplass etter to år som lærling, du kan ta Y-veien (yrkesfaglig vei), tilbys søkere med for eksempel svennebrev, slik at du kan ta utdanning på høgskoler og universitet.

Søknadsfrist 1. mars

Søknadsfrist er 1. mars. Søknader som kommer inn etter fristen blir vurdert fortløpende dersom vi har ledige læreplasser i faget. Disse sendes til aktuell veilederes e-postadresse.

Husk å sende inn:

• Tidligere evalueringer fra praksissted
  • Oppgi referanser
  • Rett kopi av vitnemål og attester
Søk læreplass her

Som lærling hos oss får du

• Lærekontrakt og arbeidsavtale
  • Tett oppfølging/veiledning av våre kvalifiserte faglige ledere og instruktører
  • Intern opplæringsplan i henhold til opplæringsloven
  • Skriftlig og muntlig evaluering underveis i læretiden
  • Et godt og trygt læringsmiljø
  • God integrering av både det faglige og sosiale felleskapet på arbeidsplassen