Gaming møter virkelighet – informasjonsmøte

En fysisk og virtuell spillverden skal bli til virkelighet, og Larvik er først på ballen. Alle som ønsker informasjon om prosjektet, En morsom omvei, er invitert til Sliperiet mandag 19. september.

I forbindelse med pågående planer for Hagadumpa, deltok Larvik kommune i en konkurranse i regi av Tverga for utvikling av nærmiljøanlegget; En morsom omvei. Kommunen vant 2,5 millioner kroner for å realisere en kobling mellom gaming og fysisk aktivitet.

I En morsom omvei legges det stor vekt på medvirkning, og ulike målgrupper har deltatt gjennom hele prosjektperioden. Tilnærmingen på gaming som motivasjon for fysisk utendørs aktivitet har generert mye nysgjerrighet og mange positive tilbakemeldinger.

Gamingpark Ungdommen

Tid og sted

Informormasjonsmøte vil være på Sliperiet mandag 19. september fra kl. 17.00 til 18.30.

Møteinnhold

Flere sentrale personer kommer til Larvik for å bidra med informasjon som underbygger og beskriver idéen om gamingparken denne dagen:

• Vegard Sines Petersen fra Tverga: Om En morsom omvei
  • Forskere fra NMBU: Om følgeforskningen som skal gjennomføres
  • Reidar Säfvenbom fra NIH: Om betydningen av selvorganisert aktivitet
  • Fredrik Kiøsterud og Fredrik Hasseleid fra Qvisten & Stargate: Om utvikling av gamingdelen

Det vil bli servert kaffe, te, og litt å bite i på bordene.

Hvis du har noen spørsmål ta kontakt med Hanne Øyen Herland på 98 23 19 95.

Larvik Parkcade Flyfoto V02
Ortofoto