Om Ung Arena Larvik-modellen

Ung Arena Larvik er et konsept utviklet i Oslo kommune sammen med Statsforvalteren i Oslo og Viken, ungdommer og Mental Helse.

Ung Arena er en arena for tverrfaglig samhandling, med mål om å forebygge og hindre utenforskap.

Vi skal avdekke de som er i risiko for å utvikle psykiske lidelser og/eller rusproblemer, slik at flere ungdom får hjelp, før utfordringene deres vokser seg for store.

Når det er behov, skal tjenestene være lett tilgjengelig og samordnet slik at ungdom får rask og riktig hjelp. Tilbudet er et gratis, trygt og tilgjengelig sted for ungdom å oppsøke. En felles møteplass mellom ungdommen og tjenesteapparatet, med én dør inn for alle utfordringer.

Kontakt

Har du spørsmål om modellen kan du ta kontakt med leder for Vemund Strand Aspeggen som er leder for Ung Arena Larvik på e-post vemund.strand.aspeggen@larvik.kommune.no.