Få oversikt over avfallsinnsamling på mobilen

Gjennom appen MinRenovasjon kan du få oversikt over avfallsinnsamling på mobilen.

Person som holder mobil med appen MinRenovasjon
Laster du ned appen MinRenovasjon får du oversikt over når avfallet skal tømmes.

MinRenovasjon er en gratis app du kan laste ned for å blant annet få oversikt over henting av avfall der du bor og motta påminnelser.

Du får også oversikt over sortering og gjenvinningsstasjoner i din kommune.

Du kan melde i fra til kommunen gjennom appen om avfallet ikke er hentet. Husk å noter hvilken type avfall det gjelder, og meld i fra snarest etter endt hentedag.

Henvendelsene følges opp fortløpende når de kommer inn.

Slik kildesorterer du

Innbyggerne i Vestfold er blant de beste i landet til å kildesortere, og er opptatte av å gjøre en god sorteringsjobb. Likevel er det et forbedringspotensial, også her i Vestfold.

I appen finner du informasjon om hvordan avfallet skal sorteres. I tillegg kan du enkelt få oversikt over åpningstider og informasjon om gjenvinningsstasjonene, og miljøstasjoner for farlig avfall.

Hentekalender med varsel

Hentekalender viser datoer for kommende avfallstømming. Det vil si hvilket avfall som blir hentet når. Det er også mulig å aktivere varsling på et ønsket tidspunkt i forkant, slik at appen sier ifra når det er på tide å sette frem dunken eller sette frem sekk med plastemballasje.

For at varsling skal fungere for deg, er det viktig at du har den nyeste versjonen av MinRenovasjon.

Har du en slektning som trenger ekstra oppfølging rundt avfallstømmingen, eller passer du huset til en venn som er bortreist? Da kan du enkelt legge inn flere adresser.

Kom i gang med MinRenovasjon på 1-2-3

1. Last ned appen fra Google Play eller App Store. Om du allerede har appen må den oppdateres til siste versjon.
  2. Søk opp **NAVN PÅ KOMMUNE** kommune, og legg til din adresse eller gårdsnummer/bruksnummer. Tilhører du et borettslag er det adressen avtalen til borettslaget er registrert på som må benyttes i appen for å få opp hentedager. Prøv alternativene som kommer opp, eller ring servicetorget for informasjon).
  3. Skru på varsler om du ønsker det.

Last ned appen

Slik får du varsler i appen

Varslinger fra appen kan utebli på grunn av innstillinger på mobiltelefonen din. Dette handler i de fleste tilfeller om at appen ikke har fått tillatelsene som trengs.

Du må godta at appen kan motta varsler, for å få de varslingene du har behov for. Mobiltelefonen må også være tilkoblet WiFi eller mobildata på det varslingstidspunktet du velger. Alle varsler som er sendt, eller forsøkt sendt, har du full oversikt over i appen under «varslingshistorikk».

Hvordan blir meldingene sendt gjennom appen behandlet?

Henvendelser som gjelder at avfallet ikke er blitt hentet, vil bli utbedret i løpet av 3-4 virkedager. Hvis det skyldes feilsortering/avvik vil abonnenten få en meldingslapp eller bli kontaktet.

Endring av abonnement vil bli utført ved at gammel beholder tas inn og det plasseres ut en ny. Dette vil bli utført i løpet av 7-10 virkedager.

Om appen

Appen er gratis og heter «MinRenovasjon» og finnes i Google Play og App Store.

En rekke andre kommuner i Norge bruker «MinRenovasjon», noe som sikrer bedre stabilitet i appen og jevnlige oppdateringer.