Innbyggerne i Svarstad har fått ny og oppgradert vei

Onsdag 5. oktober var det offisiell åpning av Lågaveien med snorklipping av ordfører. – Oppgradert og mer trafikksikker, oppsummerer prosjektleder Dler Jaf om Lågaveien.

Barnehage Og Ordfører Jubler For Ny Vei Lågaveien

1. august startet arbeidet med nytt fortau på fylkesvei 3050 i Krokbakk. Fordi grunnen var ustabil ble det også gjort større arbeider med stabiliseringer av veien. I tillegg til dette arbeidet har kommunen lagt ny vannledning i traseen.

Nå er det asfaltert og merket, og gatelys og rekkverk er på plass. Veien åpnet for trafikk i midten av september.

Holdt tidsskjema og budsjett

– Vi har holdt tidsskjema - seks uker - og budsjett på 9,3 millioner kroner. Nå har vi fått en oppgradert vei, som har blitt trafikksikker for innbyggerne i Svarstad, forteller Dler Jaf.

I seks uker var veien til sentrum stengt for innbyggere, besøkende og næringsliv, som fikk en omkjøring på ca. 10 minutter.

– Det har vært ulemper knyttet til stengingen, og vi takker for tålmodigheten folk har vist. Mange innbyggere vi har snakket med forteller at de synes det har blitt veldig bra, forteller Jaf.

Lågaveien er en fylkesvei og eies av Vestfold og Telemark fylkeskommune. Larvik kommune har utført jobben på vegne av fylkeskommunen sammen med med hovedentreprenør Kaare Mortensen AS.

Barnehage På Åpning Av Lågaveien
Lågaveien