Hjelpemiddelsentralen i Vestfold og Telemark flytter

På grunn av flyttingen vil Larvik kommune i en periode ikke kunne motta eller levere inn hjelpemidler til og fra Nav hjelpemiddelsentral.

Navs hjelpemiddelsentral flytter fra sine to nåværende lokasjoner i Skien og Stokke og skal etablere en felles hjelpemiddelsentral for Vestfold og Telemark i Larvik.

De holder stengt fra mandag 25. september til fredag 6. oktober. Deres nye adresse blir fra mandag 9. oktober Rødbølveien 26 i Larvik.

Begrenset med reparasjoner

Når Nav hjelpemiddelsentral er på flyttefot betyr det også begrenset kapasitet på reparasjoner i denne perioden, så du må regne med noe lenger ventetid.

Akutte reparasjoner av livsnødvendige hjelpemidler vil bli gjennomført.

- Utover dette vil det ikke være mulig å få ut eller levere inn hjelpemidler til varig utlån fra Nav hjelpemiddelsentral, forteller avdelingsleder for ergo, fysio og hjelpemidler i kommunen, Birgit Pedersen.

Gjelder kun de som har behov for langtids lån

Nav hjelpemiddelsentralen låner ut hjelpemidler til personer som har varig (over 2 år) og vesentlig redusert funksjonsevne på grunn av sykdom, skade eller lyte. Dette er noe du søker om via NAV.

Utlån av hjelpemidler med et midlertidig behov er det kommunens hjelpemiddellager som håndterer. Dette er hjelpemidler ved kortvarig sykdom, planlagte operasjoner og ved kortvarig forbigående skade.

Forberedt flyttingen godt

Larvik kommunes hjelpemiddellager holder til på Øya, i Skiringsalsgata 34. Pedersen forteller at de har forberedt Navs flytting godt.

- Vi har fylt opp de lokale lagrene slik at vi skal kunne betjene nødvendige behov i denne perioden, men hjelpemidler som krever spesialtilpasning er ikke tilgjengelig.

Dette kan du låne på kommunens hjelpemiddellager:

• Toalettforhøyer
  • Toalettstol
  • Dusj stol/ krakk
  • Badekarbrett
  • Rullator til inne og ute bruk.
  • Underarmsrullator
  • Manuell rullestol enkel sammenleggbar rullestol

Telefontid til kommunens hjelpemiddellager er kl. 08.30 til 11.00 på 98 23 12 02, selve hjelpemiddellageret har åpent fra kl. 12.00 til 15.30.