Innsamling av hageavfall

Innhold

Slik bestiller du sekker, og slik hentes avfallet.

Plastsekk fases ut og kan ikke lengre benyttes. Hageavfall må leveres i papirsekk.  

Hvordan bestille papirsekker?

  • Bestillingsperiode for sekkene er i uke 37 og 38 (7. september – 20. september), bestilles via digitalt skjema eller via melding i appen Min Renovasjon.
  • Papirsekker kjøres ut i uke 40 og i uke 41.
  • Innsamling utføres i uke 42.
  • Rakk du ikke å bestille? Papirsekker kan hentes hos Servicetorget i Feyersgate 7 eller i Lågaveien 37 i uke 40 og 41.
Bestille sekker til hageavfall

Hva er hageavfall?

  • kvister
  • bark
  • løv/gress

Hvordan pakke hageavfall?

  • Kvister kuttes til 1,5 meters lengder og buntes sammen med tau.
  • Annet hageavfall samles i papirsekker og settes lett synlig ved vei.              
  • Du kan maks sette ut 10 bunt/sekker per husstand.
  • Sekk/bunt kan maks veie 25 kg.
  • Hageavfallet settes frem til vei før kl. 06.00 på tømmedag.
  • Papirsekkene må være hele og tørre ved innsamling. Sekkene må tildekkes hvis nedbør på hentedag. 
Til toppen