Viser fram nye modeller av stasjonene

Tirsdag 5. mars holder Bane NOR åpen kontordag på kulturhuset Bølgen. Her vil de vise fram en ny modell av stasjonene i Indre havn og Kongegata.

Når: Tirsdag 5. mars
Klokkeslett: 14:00 – 18:00
Hvor: Bølgen kulturhus

Modellen er laget på forespørsel fra Larvik kommune og viser stasjonsløsningene i miniatyr. Disse vil være 45 centimeter brede og 90 centimeter lange og stå utstilt på Bølgen kulturhus under den åpne kontordagen.

– Vi håper det kommer mange for å se på modellene og for å snakke med oss om planene for nytt dobbeltspor, sier prosjektsjef Hanne Sophie Solhaug i Bane NOR.

Positive tilbakemeldinger

På den åpne kontordagen vil det også være anledning til å se på kart og 3D-modell, og stille spørsmål til planleggerne. Ved stor pågang kan det måtte beregnes noe ventetid.

– Den siste tiden har vi vært på mange møter med lag, virksomheter og foreninger i Larvik. Vi opplever at veldig mange er positive til planene om en ny, moderne jernbane i Larvik, sier Solhaug.

Hun forteller at noen foretrekker Indre havn, mens andre ønsker Kongegata, og at flere er bekymret for byggeperioden.

– Likevel er folk både positive og konstruktive i tilbakemeldingene til oss. Vi opplever at virksomhetene ønsker det samme som oss; en god dialog slik at vi finner gode løsninger både for anleggsperioden og for en ferdig utbygget jernbane, sier Solhaug.

Send inn dine innspill!

Arrangementet skjer i høringsperioden for kommunedelplanen for dobbeltspor på strekningen Stokke – Larvik, som ble innledet 17. januar 2019.

Kommunedelplanen med konsekvensutredning ligger ute til høring og offentlig ettersyn. Disse dokumentene og elektronisk kart er tilgjengelig på prosjektets nettside: www.banenor.no/tonsberg-larvik

Har du innspill, forslag eller kommentarer til kommunedelplanen? Send dine merknader til Bane NOR på e-post: postmottak@banenor.no eller i brevs form til: Bane NOR, postboks 4350, NO-2308 Hamar. Merk eposten/brevet med «Kommunedelplan Larvik saksnr. 201811236».

Frist for innsendelse av merknader er 15. mars 2019.