Musikk, kunst, teater- noe for deg?

Ikke? Da er du den perfekt kulturpiloten. I samarbeid med Østlands-Posten ønsker Larvik kommune å ta med pilotene på gratis kulturarrangementer og få den ærlige meningen om opplevelsen.

Har du lyst til å bli kulturpilot, eller kjenner en du mener vil passe til det? Da kan du fylle ut dette skjemaet og sende det inn til oss.

Kulturpilot - meld deg på her

Konseptet er hentet fra Festspillene i Nord-Norge der festspilldirektør Maria Utsi lanserte “kulturpiloter” for å få flere til å oppleve kultur og rapportere fra egne opplevelser.

Din jobb blir å gi en dønn ærlig beskrivelse av din opplevelse.

I Larvik vil vi gjerne ha folk fra forskjellige yrkesgrupper og aldre. Blir du plukket får du delta i en workshop med Maria Utsi som vil gi deg det du trenger for å beskrive opplevelsene dine.

Bård Jacobsen, virksomhetsleder for Kultur og Idrett, skal sammen med Østlands-Posten og Arve Karlsen (tidligere ansatt i kulturavdelingen i Larvik kommune) plukke ut de som skal bli Larviks aller første kulturpiloter.

"Vi håper å få med oss 5 - 8 piloter på ulike “pakkereiser” som vil variere fra kunstutstillinger til musikkonserter. Alle opplevelsen vil bli sammen med en kulturkjenner. Din jobb blir å gi en dønn ærlig beskrivelse av din opplevelse. Det verste som kan skje er du finner ut at dette er ikke noe for deg” sier Bård Jacobsen.

Kulturpilot har planer om å sette i gang i mai og holde på fram til midten av juni.

Illustrasjonsbildet Kulturpilot Henderhjerte Konsert

• Bård Jacobsen Virksomhetsleder