Byggeprosjekter i Helse og mestring

1. Larvik kommune skal bygge ny legevakt.

Kommunestyret vedtok høsten 2022 å bruke 80 millioner kroner til prosjektet i perioden 2023 til 2027. Kommunen er på jakt etter eiendommer eller lokaler til den nye legevakta, for å kjøpe eller skaffe bebygde eller ubebygde eiendommer – eller leie lokaler til ny legevakt.

Kommunen ønsker at den nye legevakta skal ligge nær hovedinnfartsårer og i nærheten av andre akutte nødtjenester.

I september 2023 vedtok politikerne at den nye legevakta skal etableres nær E18, på Farriseidet.

Planen er at legevakta skal være i nytt bygg i løpet av 2025.

Kontaktperson: prosjektutvikler Borgar Lindhjem, e-post borgar.lindhjem@larvik.kommune.no

2. Ved Tjølling sykehjem skal kommunen bygge en forsterket demensavdeling med sju plasser, og 12 nye omsorgsplasser i Østfløyen.

Planlagt byggestart er april 2024 og skal være ferdig i midten av 2025.

3. Kommunestyret vedtok i februar 2024 å bygge nytt helse og omsorgssenter ved Martineåsen på Veldre.

Byggeprosjektet som inkluderte å finne en sentrumsnær tomt ble vedtatt høsten 2022. Det er satt av 230 millioner kroner til prosjektet i perioden 2023 til 2027.

Vi går i gang med regulering og grunnundersøkelser i 2024. Planlagt byggestart er i 2026. Kommunen ønsker å ta i bruk bygget før 2030.

4. Foresatte til 12 unge psykisk utviklingshemmede ønsker en felles bolig. Boligen skal bygges i Tunheimveien 30 på Hovland.

Kommunen er i gang med regulering av tomta.

5. Hjemmetjenesteavdelingene Brunlanes, Tanum og Berg skal samlokaliseres i en del gamle Tanum skole.

Kommunestyret har vedtatt å bruke 25 millioner kroner på prosjektet.

Prosjektet er påbegynt og skal være ferdig sommeren 2024.