Sterk og stødig - vil du bli instruktør?

Vi er kontinuerlig på jakt etter flere engasjerte frivillige som vil bidra til ukentlig trening for seniorer. Nye instruktører vil få god opplæring og bistand av kommunens fysioterapeuter. Bli med å gjøre ditt nærmiljø enda sprekere!

Vi trenger personer som har interesse for og lyst til å lede treningsgrupper for seniorer der du bor. Målgruppen for treningstilbudet er hjemmeboende seniorer med begynnende funksjonssvikt eller ustøhet.

Det driftes allerede to Sterk og stødig grupper i klubblokalene til Larvik Turn idrettsforening, én gruppe på misjonshuset på Tjøllingvollen og én gruppe i gymsalen på Tanum Gjenbruk. Tilbudet kan gjerne utvides til andre steder i kommunen, men det er også nyttig med flere vikarer til eksisterende tilbud. Treningene gjennomføres én gang i uka på dag-/kveldstid. Det er fullt mulig å være to instruktører som deler ansvaret for en gruppe.

Opplæring

Nye instruktører vil få opplæring i forkant gjennom et tredagers kurs. I tillegg får man førstehjelpskurs og vil bli fulgt opp av kommunens fysioterapeuter som også har gjennomført kurs i Sterk og stødig.

Ta kontakt med Mette Daapan på 97 18 54 83 for mer informasjon.

Sterk Og Stødig
Les mer her: Sterk og stødig