Fjære Gård mestringstun

Larvik kommune har fem gratisplasser hver dag i uke 27, 28, 31 og 32 på Fjære Gård, et gratis ferietilbud rettet mot ungdom. Påmelding etter førstemann til mølla prinsippet. Påmeldingsfrist for uke 27 og 28 er 2. juli.

Fjære Gård 2

Om oppholdet på Fjære Gård mestringstun

FJÆRE GÅRD MESTRINGSTUN er et gratis ferietilbud rettet mot ungdom, støttet av Bufdir med bistand av Larvik kommune.

Du får
Gode opplevelser og nærkontakt til dyr. Vi ønsker deg velkommen til en ferie med mening.
Her vil du få delta på mange av de praktiske oppgavene gården har å by på.
Dere vil få se og oppleve hvordan det er å bo på gård og ta del i de daglige oppgavene på en gård med ulike dyr.
Vi skal spise mat, leke og kose oss masse. På gården vil du treffe Torill Hynne Fjære som bor der og Ragnhild Mangelrød som er hennes medarbeider.

Oppholdet skal ha hovedfokus på følgende:
1. Dyre og hesteassisterte aktiviteter
2. Ridning
3. Kjøring med hest og vogn
4. Div. andre gårdsaktiviteter

Om gården og menneskene
Fjære Gård ligger i Østre Hedrum i Larvik kommune kun 15 min kjøretur fra både Larvik og Sandefjord sentrum. Gården har vært drevet siden 1800 tallet . I tillegg til Inn på tunet, dyrkes korn, gras til eget bruk og åkerbønner på gården og skogen er i aktiv drift. I tillegg har vi hester, kaniner, høner, et par griser (på sommeren), og en katt.

På Fjære Gård bor Jørgen Fjære og Torill Hynne Fjære med tenåringsbarna Kristoffer og Karoline.
Torill har drevet med hest i godt og vel 30 år, med en forkjærlighet for den norske Fjordhesten, er utdannet agronom, har påbegynt Barne- og ungddomsarbeiderstudiet og har nylig tatt kurset Hesteassisterte intervensjoner på universitet på Ås. Hun har jobbet i barnehage, SFO, vært avløser på mange ulike gårdsbruk og har flere års ledererfaring fra arbeidslivet for øvrig. Jørgen er ansvarlig for den tradisjonelle gårdsdriften, er utdannet sveiser og jobber utenfor gården med dette.

Påmeldingsfrist for uke 27 og 28 er 2. juli.
Påmeldingsfrist for uke 31 og 32 er 30. juli.

Påmelding på: tlf: 917 35 893 eller mail: post@fjaregard.no.

Tid: Mandag - fredag kl. 09 -15
Bekleding: Robuste klær og skotøy som passer for gårdsarbeid og turer.
Mat: Det serveres en enkel lunsj hver dag. Barn med matallergi må ha med egen matpakke.
Transport: Barna må hentes og bringes.

Inn på tunet

INN PÅ TUNET er tilrettelagte og kvalitetssikrede velferdstjenester på gårdsbruk.  Tjenestene skal gi mestring, utvikling og trivsel. Gårdsbruk er en eiendom som benyttes til jord-, skog-, eller hagebruk. Aktivitetene i tjenestetilbudet er knyttet opp til gården, livet og arbeidet der. Inn på Tunet Norge SA er en profesjonell tjenesteleverandør. Bonden som medeier og tjenesteprodusent har et faglig fellesskap og nettverk som setter kvalitetskrav og leder tjenesteutviklingen. En godkjent Inn på tunet-gård har system på kvalitetsarbeidet, kontroll med risiko-/ usikkerhetsfaktorene og kan dokumentere forholdene på gården. Dokumentasjonene brukes aktivt i utviklingsarbeidet.

Fjære gård, Fjæregrenda 20,
3220 Sandefjord