Disse skoene har en sterk historie å fortelle

Se utstillingen "Hvis klær kunne fortelle" og møt barnevernstjenesten på Larvik bibliotek i uke 47

Tusenvis av barn i Norge lever med mørke hemmeligheter knyttet til vold og krenkelser. De går til skole og barnehage hver dag og prøver å gjøre det beste ut av sin livssituasjon mens de innvendig lengter etter at volden skal opphøre og at de og deres foreldre skal få nødvendig hjelp. Når barnets foresatte av ulike grunner ikke greier å gi nødvendig støtte og omsorg må andre som møter barnet oppdage, beskytte og hjelpe. 

 

MØT BARNEVERNSTJENESTEN PÅ BIBLIOTEKET: Tonje Coch, May Britt Rognlien og Heidi Vang er tilstede på bibiloteket i uke 47

"HVIS KLÆR KUNNE FORTELLE"
Larvik bibliotek | 19-23 november

Barnefortellinger som presenteres gjennom klær og dukker som var i situasjoner der barn ble utsatt for ulike krenkelser. 

  • Mandag 19.11 kl.18: Åpning av utstillingen ved ordfører Rune Høiseth
  • Appell fra LO Vestfold
  • Kulturelt innslag fra elever ved kulturskolen i Larvik
  • Foredrag med Øyvind Aschjem fra Reddesmå.no 

Her finner du facebookarrangementet for åpningen

 

Barneverntjenesten ønsker å inviterer skoleklasser og andre interesserte til utstillingen "Hvis klær kunne fortelle" på Larvik bibliotek, 19.-23.november.

–Slike mørke hemmeligheter finnes også hos barn i Larvik, og vi synes denne utstillingen er en fin anledning til å snakke med folk om barneverntjenesten, sier Tonje Coch som jobber med mottak av henvendelser ved barneverntjenesten.

–Vi vil være tilstede hele uken og snakke med folk om utstillingen, om hvordan vi jobber, hvordan vi kan kontaktes, om bekymringer og hvordan disse kan meldes sier Tonje Coch som legger til at de tenker utstillingen egner seg best for barn fra 5.klasse og oppover.

–Det er en ganske sterk utstilling, hvor både klærne som vises og historiene som formidles er autentiske. Både barn og voksne kan ha behov for å snakke med noen etter å ha sett utstillingen, og vi er tilstede bl.a for dette, sier Coch.

 

Til toppen