Arrangement: Stopp vold mot kvinner!

Fredag 25. november kan du få med deg arrangementet "Stopp vold mot kvinner!" på Larvik bibliotek

Larvik Soroptimistklubb i samarbeid med Larvik bibliotek setter fokus på kvinners situasjon her hjemme og i andre deler av verden. Arrangementet er en del av FNs kampanje "Orange the World".

Arrangementet er fra kl. 17.00 til 19.00, og er en del av bibliotekets temadag "En bedre verden for kvinner".

17.00 Velkommenn ved president Hilde Eskedal.
17.05 Musikalsk innslag ved kulturskolen.
17.10 Utstillingen "Jeg er meg" ved prosjektlederne helsesykepleier Inger M. Otterdal og barnehagelærer Mette Omsland.
17.30 Fokus på kvinners situasjon i andre deler av verden. Fribyforfatter Moloud Hajizadeh (Iran) og Munira Maria Makarow (Somalia) intervjues og forteller om kvinners rettigheter i Iran og Somalia.
18.15 Temaplan i Larvik kommune. Vold i nære relasjoner. Kunnskap til å se - mot til å handle. V/rådgiver og prosjektleder i Larvik kommune, Elin Fosse Stangeby.
18.45 Musikalsk innslag ved Kari Larsen Foss-Pedersen.

Det blir servert gratis kaffe og kake.

Biblioteket vil være ubemannet, men holde åpent til kl. 19.00 denne fredagen. Bibliotekets kafé holder åpent til kl. 18.00. Velkommen!