Matnyttig prosjekt

Er du gravid eller forelder til 0-2 år gamle barn? Da ønsker vi deg som deltager i prosjektet "Matnyttig"

Larvik kommune er med i prosjektet Matnyttig - et forskningsprosjekt for gravide og foreldre til 0-2 år gamle barn.

Er du i denne målgruppen? Da ønsker vi deg som deltager!

Forskere ved Universitetet i Agder ønsker å undersøke om kvalifiserte råd og informasjon på nettet bidrar til bedre matvaner og kosthold hos gravide og barn i alderen 0-2 år.

I prosjektet Matnyttig har vi laget en nettressurs for å bedre gravide og barns kosthold i tråd med helsemyndighetenes råd og anbefalinger om sped- og småbarnsernæring.

Ressursen skal prøves ut blant foreldre i en annen kommune, og Larvik kommune er valgt ut til å være kontrollgruppen som vil få tilgang på Matnyttig-ressursen på et senere tidspunkt.

Som deltager i kontrollgruppen til prosjektet bidrar du med viktige erfaringer som kan hjelpe oss å undersøke om Matnyttig-ressursen kan bidra til en bedre «matstart» for barn i alderen 0-2 år.

Hva innebærer prosjektet for deg som deltager?

Som deltager i kontrollgruppen i Matnyttig-prosjektet vil du bli spurt om å gi samtykke til å delta i studien og fylle ut korte elektroniske spørreskjema (ca. 5-7 minutter), ett ved påmelding til studien og deretter to ganger årlig til barnet ditt blir 2 år.

Helsestasjonen vil også kunne informere deg om prosjektet.

Vi håper du vil være med!

Les mer om prosjektet her Meld deg på prosjektet her