Kronprinsparet besøker Larvik

Torsdag 6. september 2018 kl. 09.00 - 14.00.

Untitled design (14).png

Kronprinsparets fylkestur i Vestfold avsluttes med en hel dag i Larvik torsdag 6. september. Her kan du lese programmet for dagen.

Kronprinsparet ønsker å møte befolkningen i ulike deler av landet og har i år lagt sin fylkestur til Vestfold den 4. - 6. september hvor de besøker Svelvik, Holmestrand, Horten, Færder og Larvik kommune.

Kronprinsen og Kronprinsessen reiser til Vestfold i Kongeskipet Norge, og de vil overnatte på skipet og også spise de fleste av måltidene sine der. Skipet vil ligger for anker utenfor kommunen som får besøk og en sjalupp vil frakte kronprinsparet når de skal i land.

Hver kommune får besøk i ca. 2 timer, men det avsluttende besøket i Larvik vil vare i hele 5 timer. Denne dagen vil kronprinsparet få oppleve mye av det beste kommunen har å by på.

Program - Kronprinsparets besøk i Larvik - Torsdag 6. september.

• 09:00: Ankomst i sjaluppen på Dampskipsbrygga i Stavern. Ordfører og havnesjef ønsker velkommen. Avreise i bil til Kjærra fossepark

• 09:50: Ankomst Kjærra Fossepark. Vandre sammen med representanter fra stiftelsen Kjærra fossepark og skoleelever fra parkeringsplassen til fosseparken, krysse broa over fossen og bort til amfiet

• 10:20: Se på utstillinger og prøve aktiviteter ved amfiet. 4H, Lardal jeger og fisk – ungdomsgruppe, Styrvoll skytterlag, Bygdekvinnene, Lardal Kunst og Hobby vil være tilstede og det blir en orientering om laksefisket og Kjærrateina. Kronprinsparet vil også få smaksprøver på lokal mat.

• 12:15: Ankomst Stavern ved hovedporten til Fredriksvern verft (Tollbodgaten). Vandring gjennom leirens hovedgate.

• 12:40: FOLKEFEST og program fra scene: Oppvisning ved politihøgskolen, taler (ordfører og kronprinsparet), Fargespill Larvik og Nesjarspelet opptrer og det blir kulturelle innslag v/ Kristine Emilie Krüger (fiolin), Maria Røsholt (sang) og Marius Abrahamsen (slampoesi). Larvik kommune håper så mange som mulig tar turen til Stavern denne dagen. Ta med flagg!

Etter folkefesten vil Kronprinsparet besøke kadettbrakka, ha et kort pressemøte ved kanalbrua før de vil vandre langs steinbrakkene og ta farvel ca. kl. 14.00.

Untitled design (13).png