Kommunen har satt krisestab

– Vi må sørge for at vi raskt kan vurdere situasjonen, fordele ressurser og beslutte tiltak

–De store snømengdene fredag, og regnværet som er meldt gjennom helgen, skaper utfordringer for enkelte av våre tjenester.

–For å sikre at vi raskt kan fordele ressurser, vurdere situasjonen og beslutte tiltak, har vi nå satt krisestab, sier kommunedirektør Gro Herheim.

Hun forteller at hjemmetjenester er spesielt sårbare ved vanskelige kjøreforhold, og at flere kommunale virksomheter nå samarbeider om brøyting, strøing, lading av biler osv for å bistå hjemmetjenester best mulig.

– I tillegg blir selvfølgelig generell brøyting av kommunale veier, og etterhvert også strøing, en prioritert oppgave gjennom helgen, sier Herheim.

–Med så store mengder snø og krevende kjøreforhold, oppfordrer vi til å la bilen stå dersom mulig. Hvis du må ut og kjøre - beregn god tid, kjør forsiktig og hjelp hverandre slik at flest mulig kommer trygt frem.