Ingvild Aartun blir ny fylkesberedskapssjef

Assisterende kommunedirektør Ingvild Aartun har takket ja til stillingen som fylkesberedskapssjef hos Statsforvalteren i Vestfold og Telemark.

–Jeg har hatt 24 spennende og lærerike år i Larvik kommune og det er nå tid for nye utfordringer. Larvik kommune er en fantastisk organisasjon å jobbe i og jeg har fått lov å jobbe med de dyktigste folka i kommune Norge. Jeg tror Larvik fremover står ovenfor utrolige muligheter som må gripes, og jeg gleder meg over å skulle få fortsette å engasjere meg som innbygger i Larviksamfunnet, sier Ingvild Aartun.

Kommunedirektør Gro Herheim gratulerer Statsforvalteren med ansettelsen

–Ingvild vil med sin kunnskap om kommune, utviklingsarbeid og samskaping bidra til å styrke Statsforvalterens oppdrag, til beste for både Larvik og resten av regionen.  Jeg tror også det er et valg som vil merkes i kommune-Norge. For det er slik jeg har lært Ingvild å kjenne gjennom 19 år; som meget kunnskapsrik og lojal, med kapasitet, gjennomføringskraft, grundighet og inderlighet i alt hun gjør. Det skaper merverdi, mot og ambisjoner for alle oss som er så heldige at vi får jobbe sammen med henne. Jeg er skikkelig lei meg for å miste min nærmeste kollega. Samtidig gleder jeg meg til videre samarbeid.

Ingvild Aartun tiltrer den nye stillingen i oktober.

I tillegg til å være assisterende kommunedirektør, har Aartun den siste tiden også hatt rollen som kommunalsjef for verdiskaping og stedsutvikling. Virksomhetsleder Kristine Borvik konstitueres som kommunalsjef fra oktober.