Hilde Bøkestad starter som seniorrådgiver i DogA

Hilde Bøkestad har takket ja til stillingen som seniorrådgiver i statens kompetansesenter for Arkitektur og Design i Oslo, og starter der 1.10.2021.

“Det er spennende mulighet å få lov til å flytte fokus fra en kommune til hele landet, og jobbe enda mer med faglige problemstillinger. Jeg har vært heldig som har fått bidratt inn i viktige men krevende prosesser rundt InterCity, de store strategiske arealplanene, bypakke og omstillingsprosess. Og artigst - å være en del av Vi350 -  som til tross for pandemien fortsatt kan bli en folkefest 24-26.september. Jeg vil jo fortsatt være en innbygger i Larvik, og vil gjerne bidra til å løfte fram både gode prosjekter og alle de flinke folkene i kommunen både i og utenfor kommuneadministrasjonen”, sier Bøkestad

Kommunedirektør Gro Herheim gratulerer DogA og Hilde Bøkestad med ansettelsen.
“Det har vært en stor glede å få jobbe med Hilde, som har en unik bredde og dybde i sin kompetanse og erfaring med byutvikling og verdiskaping. Hun er i tillegg meget nyskapende og strategisk. Med sitt store engasjement for demokrati og samfunnsutvikling har hun vært en viktig bidragsyter i ledergruppa i Larvik. Vi ser allerede resultater, og vil nyte godt av alt det arbeidet hun har nedlagt for Larvik kommune, i mange år fremover. Jeg er lei meg for at Hilde slutter hos oss, og kommer til å savne henne som kollega. Samtidig gledes jeg over at arbeidet for bærekraftig design og arkitektur i Norge vil styrkes med hennes visjoner og kunnskap. Det vil vi vil merke helt til Larvik”, sier Herheim.