350 år på 350 minutter - følg sendingen her

Vi350 runder av jubileumsåret og oppsummerer året sammen med Østlandsposten. Du kan følge sendingen her eller bli med som publikum på Sanden.

Programledere Mette Stensholt Schau (NRK) og Linnea J. Aasrum (ØP) har invitert flotte gjester.

Gjennom sendingen blir det vist filmsnutter både historiske og nyproduserte til byjubileet. Det blir også nydelig live musikk fra Spillelista og gjenhør med musikken de fremførte under konsertene i Bøkeskogen i jubileumshelgen i 2021.

Vel møtt til 350 minutter live - en ren hyllest til Larvik!

Har du lyst til å se sendingen hjemme?

Følg dagens sending her

Program for sendingen, start kl. 15.00:

Åpning med ordfører Erik Bringedal og Vi350 styreleder, Rune Høiseth.

Del 1: Grevskapet- Aina Aske og Ane Ringheim fra Larvik Museum, musikk fra Spillelista og video fra 250 års-jubileet til Larvik.

Del 2: Industrien- Marianne Sørensen fra Larvik Museum om sjøfart, Stein Grimsrud om Treschow og Steinar Nyland om Torstrand. Musikk fra Spillelista og historiske filmklipp.

Del 3: Krigen og 50-tallet- Peder Melsom om hvalfangst, video om Marie Sachnowitz og historiske filmklipp fra Larvik. Musikk fra Spillelista.

Del 3: 80-tallet- Ane Ringheim om kommuneslåingen, intervju med Dag Aamodt, videoinnslag fra musikkliv i Larvik og tilbakeblikk med LHK. Musikk fra Spillelista.

Del 4: Nåtid- skatemiljøet i Larvik med Stig Rune Anvik, intervju med Jof Arisfred Lobriza om å komme til Larvik fra Filippinene, historiske videoklipp og musikk fra Spillelista.

Del 5: Fremtid- panelprat om byutviklingsprosjekter i Larvik og videre fremtid for byen med Ingerid Heggelund fra Larvik kommune, Grø Rødne fra NTNU- fakultet for arkitektur og design, Rainer Stange fra Dronninga  landskap, Sixten Rahlff fra 3RW arkitekter og Dagur Eggertsson fra Rintala Eggertsson arkitekter.

Avslutning på sending.

Vi350 Pa 350 Min