Informasjonsmøte om beredskapshjem

Larvik kommune trenger flere beredskapshjem. Tirsdag 24. mai inviterer vi til informasjonsmøte for interesserte.

Larvik barneverntjenesten ønsker å knytte til seg beredskapshjem for barn og ungdom i kommunen og inviterer nå til et uforpliktende informasjonsmøte om hva det vil si å være et beredskapshjem.

• Tidspunkt: 18.00-19.00
  • Oppmøte: Utenfor gamle Frostvedt skole, adressen er Askeveien 2

Det blir servert kaffe.

Det er ingen påmelding til informasjonsmøtet.

Beredskapshjem

Hva er et beredskapshjem?

Å være beredskapshjem vil si å være midlertidig fosterhjem for et barn eller en ungdom i en akutt situasjon.

Et beredskapshjem er en familie bestående av voksne med eller uten hjemmeboende barn. En voksen har oppdrag som omsorgsperson på full tid. Beredskapshjemmet har omsorgen for barnet inntil en annen og mer varig løsning er funnet.

Vi søker voksne som er trygge og omsorgsfulle, med ressurser, kompetanse og erfaring til å ta imot barn og ungdom med behov for særlig oppfølging i en akuttsituasjon.

Om barnevern

Barnevern er en virksomhet under Oppvekst og kvalifisering i Larvik kommune. Virksomheten består av barnevernleder, fem avdelinger og Gyda ressurssenter.

Avdeling Omsorg består av sju kontaktpersoner, to oppfølgingskonsulenter og en avdelingsleder. Vi følger opp barn som er plassert i fosterhjem, følger opp og veileder i fosterhjem og oppfølging/veiledning av biologisk familie. Vi jobber også med rekruttering av fosterhjem. Hovedfokuset til Omsorg er å ivareta barn, fosterhjem og biologisk familie slik at barna kan få en trygg og god oppvekst.

Har du spørsmål?

Ta kontakt med Hilde Nakjem på e-post: hilde.nakjem@larvik.kommune.no eller telefon 95 88 48 31.