Er du glad i natur og fotografering?

Uansett om du er ung, gammel, profesjonell eller amatør har Larvik kommune en spennende utfordring for deg. Delta i vår fotokonkurranse og bidra til å fremheve det unike naturmangfoldet i Larvik!

Humle På Liten Lilla Blomst 1
Plante Foran Solnedgang

Vi utarbeider nå en kommunedelplan for naturmangfoldet i Larvik kommune, og vi vil gjerne ha med dine fotobidrag! Du kan sende inn et bilde du allerede har tatt, eller du kan ta nye bilder. Vi ønsker bilder som viser naturen i alle årstider fra alle deler av kommunen. Løp ut å ta bilder av dyr, fugler, fisk, blomster og trær. Vi ønsker ikke bilder der mennesker er motivet.

Dette er en flott mulighet for deg til å vise dine fotografiske ferdigheter og samtidig bidra til å verne om og fremme vårt lokale naturmangfold. Flere av bildene vil bli brukt i den nye kommunedelplanen for naturmangfold. Bildene vil selvfølgelig bli kreditert i planen.

Siste frist for å delta i fotokonkurransen er 15. mai 2024.

Vinn gavekort på Bølgen

Hvis ditt bilde trekkes ut til å være med i kommunedelplanen for naturmangfold, vil du bli kontaktet før planen ferdigstilles desember 2024.

Én heldig vinner vil få bildet sitt på førstesiden av planen og vinner gavekort på 1200 kroner til et kulturarrangement etter eget valg på Bølgen kulturhus. Vinneren blir kåret før sommerferien!

Slik deltar du

Du sender inn ditt bilde ved å fylle ut det digitale skjemaet under.

Send inn ditt fotobidrag

I skjemaet blir du bedt om:

• Fylle ut kontaktinfo (navn, e-post og telefonnummer)
  • Beskrive hvor bildet er tatt, og hva du har tatt bilde av
  • Laste opp filen på bildet ditt

I skjemaet må du krysse av for at Larvik kommune har tillatelse til å bruke bilde i forbindelse med kommunedelplanen for naturmangfold, for å delta i konkurransen. Du velger selv om du vil bli kreditert i planen eller ikke.

Du kan også velge om du vil krysse av for at Larvik kommune har tillatelse til å bruke bildet som arkivbilde til annet innhold og andre kanaler, uten kreditering.

Du må være over 16 år for å logge inn på det digitale skjemaet. Hvis du er under 16 år, kan du få en voksen til å sende inn bidraget for deg.

Spørsmål?

Om du har noen spørsmål om konkurransen kan du ta kontakt med Hanne Holmen på telefon 98 23 16 67 eller e-post hanne.holmen@larvik.kommune.no.